Πράσινες στέγες

Τον τελευταίο καιρό διαβάζω πολλά άρθρα για την καταστροφή του πλανήτη μας και κυρίως για το τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να τον προστατέψουμε. Είναι οι καθημερινές μας κακές συνήθειες (να πετάμε τις μπαταρίες στα σκουπίδια, να αφήνουμε το νερό να τρέχει άσκοπα και να μην ανακυκλώνουμε τίποτα) που αν αλλάξουν θα αλλάξει και η νοοτροπία μας και η καθημερινότητά μας και η ζωή μας.

Στην Ελβετία, που είναι η πιο «συνειδητοποιημένη» χώρα στην προστασία του περιβάλλοντος η ανακύκλωση είναι καθημερινή πρακτική και τρόπος ζωής. Τα οικιακά απορρίμματα για παράδειγμα χωρίζονται απο τα νοικοκυριά σε κατηγορίες ανάλογα με το είδος τους. Οταν έζησα για λίγο καιρό εκεί μου ήταν πολύ εύκολο να ακολουθώ αυτή την τακτική γιατί και μου την επέβαλε ο δήμος αλλά και την υποστήριζε. Εδώ όμως η τοπική αυτοδιοίκηση δεν υποστηρίζει θερμά και έμπρακτα τέτοιες προσπάθειες. Κάδοι ειδικοί υπάρχουν, αλλά τι υπάρχει μέσα και καθε πότε τους αδειάζουν…..μη ρωτάτε καλύτερα.

Κάτι άλλο που έχει τραβήξει την προσοχή μου είναι οι «πράσινες στέγες». Η δημιουργία ολόκληρων κήπων στις στέγες των σπιτιών και στις ταράτσες των πολυκατοικιών. Στο εξωτερικό και τώρα τελευταία και στην Ελλάδα προωθείται αυτή η ιδέα που βρίσκω καταπληκτική για πολλούς λόγους. Πρώτα πρώτα λειτουργούν ώς μόνωση στο κτίριο. Ετσι η χρήση κλιματιστικού και θέρμανσης μπορεί να περιοριστεί και να εξοικονομηθεί ενέργεια. Επιπλέον λειτουργούν ώς πνεύμονες οξυγόνου, βελτιώνουν την ατμόσφαιρα και το μικροκλίμα που ζει κανείς. Πέρα απ’όλα αυτά, αποτελούν υπέροχους χώρους ξεκούρασης και χαλάρωσης μέσα στις τσιμεντουπόλεις που ζούμε!

Photo by http://www.asla.org

Στο εξωτερικό υπάρχουν ήδη πολλά κτίρια με «πράσινες στέγες». Απο εκεί είναι και οι φωτογραφίες που παρουσιάζω. Στην Ελλάδα πάλι η ιδέα κερδίζει έδαφος και υπάρχουν πολλές εταιρείες που αναλαμβάνουν το εγχείρημα αυτό με κόστος όχι απαγορευτικό, όπως λένε. Ο Δήμος Αθηναίων όπως πληροφορήθηκα 6-12 Μαΐου πραγματοποίησε έκθεση με τίτλο «Πράσινες Ταράτσες-Ολάνθιστα Μπαλκόνια».

Το δικό μου μπαλκόνι πάντως έδώ και πέντε χρόνια είναι ολάνθιστο αλλά κυρίως καταπράσινο αφού ανάμεσα στις πολλές γλάστρες μου, έχω μια ελιά και μια μικρούλα νεραντζιά!

~ από lemonita στο Ιουνίου 11, 2008.

3 Σχόλια to “Πράσινες στέγες”

  1. Αλήθεια είναι αληθινές οι φωτογραφίες;;; Το έχω ακούσει χιλιάδες φορές κλπ, αλλά πρώτη φορά το βλέπω! Τέλειο, μόνο που αναρωτιέμαι που βάζουν τις κεραίες!

  2. Εινα πυ καλη ιδεα πραγματικα αλλα θελουν και φροντιδα αφου δημιουργηθουν.Κι εγω στην Αθηνα ειχα ενα ολανθιστο μπαλκονι….εδω δεν χρειαζεται και τοσο..η φυση ορμαει μεσα στα σπιτια μονιμα και επειδη η Κερκυρα ειναι γεματη με λιοδενδρα εχουμε πρασινο χειμωνα καλοκαιρι.
    Τα φιλια μου!

  3. Είναι ωραία ιδέα οι πράσινες στέγες. Λένε ότι θα φτιάξουν κι εδώ. Ίδωμεν. Εγώ πάντως πρώτη φορά (σε πολύ μικρότερη κλίμακα φυσικά) τις είχα δει στην Ελβετία και μου είχαν κάνει μεγάλη εντύπωση 🙂

Σχολιάστε

 
